Intervisie
Per 1 maart 2020 zijn advocaten verplicht om elk jaar deel te nemen aan een vorm van gestructureerde feedback. Advocaten kunnen kiezen uit drie vormen van gestructureerde feedback: intervisie, peer review en gestructureerd intercollegiaal overleg. DRB biedt intervisie aan die voldoet aan de vereisten die de Nederlandse Orde van Advocaten stelt in het kader van de Kwaliteitstoetsen. Zowel Barbara Röell als Caroline Gerding zijn bij de NOvA https://www.advocatenorde.nl gecertificeerde gespreksleiders advocatuur.
Intervisie voor vrouwen
Ben jij een vrouwelijke partner en wil jij met vrouwelijke partners van andere advocatenkantoren het beste uit jezelf en elkaar halen? Hoe gaan andere vrouwen om met de uitdagingen op hun kantoor? Soms loop je tegen dingen aan die je misschien liever met mensen buiten je kantoor bespreekt. Omdat het vertrouwelijk is of omdat je andere invalshoeken wil horen.
Wij zijn een intervisiegroep voor vrouwelijke partners gestart waarbij we niet alleen op cognitief niveau een vraagstuk bespreken maar ook samen gaan kijken welke drijfveren en (onbewuste) overtuigingen hebben bijgedragen aan dat vraagstuk èn hoe je een volgende keer een soortgelijke vraagstuk op een constructieve manier kan aanpakken.
Deelname aan de intervisiebijeenkomsten levert PO punten op èn een extra netwerk met interessante vrouwen uit je vak.
Deze groep is voor vrouwelijke advocaten die:
- Inzicht willen krijgen in werk gerelateerde vraagstukken en zich bewust willen worden van hun drijfveren en (onbewuste) overtuigingen;
- Willen groeien als professional en als persoon;
- Tot verrassende inzichten, creatieve ideeën en innovatieve oplossingen willen komen;
- Durven dingen anders te gaan doen; en
- Zich realiseren dat ze zowel een breng- als een haalplicht hebben en zich willen committeren aan het proces.
Het belang van intervisie
Intervisie is belangrijk voor advocaten om verschillende redenen:
- Reflectie en feedback: Intervisie biedt advocaten de mogelijkheid om hun werk te bespreken en te reflecteren op hun professionele praktijk. Door het delen van ervaringen en het geven en ontvangen van feedback, kunnen advocaten hun vaardigheden en kennis verbeteren en hun professionele ontwikkeling bevorderen.
- Kwaliteitsverbetering: Intervisie kan bijdragen aan de kwaliteitsverbetering van de juridische dienstverlening. Door het delen van kennis en ervaring kunnen advocaten beter op de hoogte blijven van ontwikkelingen in hun vakgebied en kunnen ze hun cliënten beter adviseren en bijstaan.
- Probleemoplossend vermogen: Intervisie kan advocaten helpen om hun probleemoplossend vermogen te verbeteren. Door het bespreken van moeilijke situaties en het uitwisselen van verschillende perspectieven en oplossingsstrategieën, kunnen advocaten hun creativiteit en innovatieve denkvermogen vergroten.
- Vermindering van werkstress: Intervisie kan bijdragen aan de vermindering van werkstress. Door het delen van zorgen en uitdagingen met collega’s, kunnen advocaten steun en begrip krijgen en kunnen ze beter omgaan met stressvolle situaties.
Referenties
Wij werken onder meer voor: Allen & Overy, Schiphol, Optiver, Houthoff, De Brauw Blackstone Westbroek en Ten Holter Noordam advocaten. Referenties zijn op verzoek beschikbaar.
Barbara Röell
Senior Coach
Erkende gespreksleider intervisie advocatuur (NOvA)
Caroline Gerding
Senior Coach
Erkende gespreksleider intervisie advocatuur (NOvA)
Blog & Inspiratie
Schrijf u in voor onze periodieke nieuwsbrief
En blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van Search | Selectie | Strategie | Coaching. U kunt zich uiteraard op elk gewenst moment afmelden via de uitschrijflink onderaan iedere nieuwsbrief. Uw persoonsgegevens worden conform ons Privacystatement verwerkt.